What if school creates dyslexia?

Wat als school dyslexie creëert? In dit boek worden heel wat aannames over dyslexie in vraag gesteld en herbekeken. Dyslexie kan je op 2 manieren bekijken: enerzijds aangeboren verschillen in taalvaardigheid en anderzijds een leerprobleem. Je creëert dyslexie (als leerprobleem) doordat kinderen verplicht worden te lezen en schrijven als ze er nog niet klaar voor zijn. Vanaf dat je het label dyslexie geeft aan een kind, dan creëer je meer problemen. Doordat de focus ligt op een probleem, geeft dit stress en presteert het kind minder. Dit en nog meer over dyslexie lees je in dit boek.

Bij Orvita kiezen we ervoor om kinderen geen labels te geven. We vertrouwen erop dat kinderen leren wat ze nodig hebben in hun leven, op een moment dat ze hier klaar voor zijn en ervoor kiezen om dit te leren. Bovendien gaat het leren dan ook veel vlotter. Dit boek bevestigd waarom een kind een label geven voor een leerprobleem contraproductief is.

language Taal: Engels
event_available Verschenen: 2020
link Website: Je’anne Clements

Gerelateerde boeken

Gerelateerde activiteiten

26 oktober 2024

location_on Asper (Gavere)

28 t.e.m. 31 oktober 2024

location_on Asper (Gavere) en opstapplaats Gent

7 december 2024

location_on Asper (Gavere)

23 december 2024 t.e.m. 3 januari 2025

location_on Asper (Gavere) en opstapplaats Gent

18 januari t.e.m. 15 juni 2025

location_on Asper (Gavere)

hotel overnachting mogelijk

3 t.e.m. 7 maart 2025

location_on Asper (Gavere) en opstapplaats Gent

Ga naar inspiratiepagina over